søndag 26. september 2010

Ymse

I går var jeg på IKEA. Der så jeg dette skiltet:


... og jeg bare JAOKEI!
Hehe. Kjempeartig, jeg vet. Kjempe.

Angående forrige innlegg blir jeg stadig vekk overrasket over hvor flott det er å være generelt negativ til ting, for da blir du så ofte positivt overrasket! Er du generelt positiv vil du bli skuffet stadig vekk, er du negativ vil skuffelsen bare utebli fordi du i grunnen ikke hadde ventet deg noe annet. Win! UANSETT. Jeg kom meg opp, og gikk deprimert og miserabel med sakte, slepende skritt mot saupstad...

... og så viser det seg at Trondheim driver og lurer studenter til å bli ved å være ganske fint!


Dette var ikke i går, men i dag. Det var like fint i går og.
Uansett, det mirakuløse som skjedde, var at jeg faktisk ble ganske blid!

Og siden jeg for en gangs skyld var litt blid dro jeg til Melhus for å glede et par hester med mitt nærvær. Der drakk jeg en vin som het Pink Elephant, og grunnen til at jeg kjøpte den var fordi den het Pink Elephant. Rosa Elefant, liksom!

(Jeg kjøper forresten nye viner på grunn av flaske, navn eller utseende. Favoritten min er Happy Cat.)


En annen grunn til at jeg kjøpte den var på grunn av beskrivelsen av den; perfekt til spicy mat, med hint av bær, stearin og gummi. Sykt hvor mye rart man har lov til å putte oppi ei flaske bare man kaller det vin. Men så ble jeg lei meg, for det viste seg at ved å kjøpe Pink Elephant støttet jeg ett eller annet nede i Portugal. Jeg følte meg nesten snill.

Og til alle som lurer; jeg er ikke snill. Egentlig. På fredag, for eksempel, var det en som smilte veldig til meg da jeg kom ut fra doen på mormors, og følgende samtale utartet seg:

"Unnskyld, kan jeg få gi deg et kompliment?"
"Mhm?"
"Du var veldig søt!"
"Takk. Ha det bra!"

Veldig glad for at jeg ikke er singel og på sjekkern og avhengig av å utnytte slike muligheter for å i det hele tatt få noe som helst kontakt med det motsatte kjønn. VELDIG glad. Tror kanskje Geir også er det.

Jeg avslutter dette svært sammenhengende innlegget med enda et morsomt skilt, som gjerne kan leses i sammenheng med IKEA-skiltet:



1 kommentar:

  1. Hahaha! Jeg leste "ta med deg smaken av mamma hjem" hahaha!

    Morsomt å læs om livet ditt. Glad du oppdatere. Fine bilda å. Jøye mæ!

    ååå, trondheim når det e sol... <3
    Bare synd (bra) det e nesten aldri, så slæpp æ å savn Trondheim, for æ bare går innpå yr.no også tenkte æ "HIHI!"

    Da e det godt å vær i Southampton, som e -litt-, med betoning på "litt", varmer.

    Sjøl om akkurat no e det faktisk ganske kaldt. Brrr!

    SvarSlett